Als trainingsacteur speel niet ik maar de cursist de hoofdrol. Ik sta in dienst van de cursist en het leerdoel zodat diegene kan groeien en zijn potentieel ontwikkelen.
Zo ontstaat er een leerervaring die dynamisch, persoonlijk, op maat en inspirerend is en bovendien direct toepasbaar in de praktijk.
Ik creëer een veilige, uitdagende, inspirerende leeromgeving, afgestemd op de persoonlijke leerdoelen van iedere cursist. Met mijn hulp wordt gedrag onderzocht op effectiviteit. Welke ingrediënten beïnvloeden de manier van communiceren positief en waar zit de mogelijkheid tot groei.
Het gedragsrepertoire wordt meer bewust gemaakt en verruimd. We onderzoeken met elkaar hoe dit nieuwe gedrag effectief ingezet kan worden.
Door gedrag bewust in te leren zetten ontstaat en grip op de situatie en is een gesprek positief te beïnvloeden. Het overkomt je niet, jij creëert het zelf. Jij heb de regie.
Onmisbare ingrediënten die ik toevoeg om het leren en uitproberen succesvol te laten verlopen zijn veiligheid, intuïtie, verbinding en humor.
Als trainingsacteur ben ik beïnvloedbaar. Ik lever gedrag op maat, afgestemd op de vraag van de deelnemer en reageer op het gedrag wat ik bij de ander ervaar. De cursist heeft de afstandbediening en dus de regie, kan vragen om een beetje meer, een beetje minder, kan een situatie terugspoelen of juist vooruit.
Ik bied de deelnemer kansen om verschillend gedrag uit te proberen en dit te toetsen op effectiviteit. Ik beloon gul en mijn feedback is concreet, zuiver en opbouwend.
Voor de trainer ben ik een sparringpartner. Ik denk mee en draag desgewenst passende oefeningen en werkvormen aan.